Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 13 december 2013

Fredag

Borde egentligen masa mig i säng, men förmår mig inte att resa mig ur soffan. Har tittar ikapp Homeland, låg hela 4 (!) avsnitt efter men nu har jag i alla fall sett 2. På god väg! 

Dagen har varit lång och började med att jag försökte få på T tomteklänningen eftersom de skulle gå och titta på de större barnens luciatåg. Hon vägrade. Den var läskig sa hon. Fick på henne vanliga kläder men anade att detta inte var hennes slutgiltiga beslut så jag packade med klänning & strumpbyxor. Och mycket riktigt. Efter att i kaos parkerat bilen längs vägen en bra bit från förskolan (alla skulle ju se tåget...) och halvsprungit med T i famnen (hade dessutom tid för cellprovstagning att passa efter lämning) ville hon såklart ha på sig klänningen så fort vi klev innanför dörren på förskolan. Slängde mig tillslut, försenad, in i bilen och kom bara någon minut försent till tiden hos barnmorskan. När jag efter provet körde vidare mot jobbet, fortfarande med andan i halsen, kör en långtradare ut rätt framför mig i en rondell och ökar på min redan maxade puls lite till. Han blinkade åt mig som en ursäkt och då lugnande jag mig lite... :-) R har julfest med jobbet idag så jag stod även för hämtning, matlagning & läggning. Så det känns i kroppen att klockan är över 23. Som tur var gick vi till grannarna efter maten och barnen lekte slut på sina sista krafter så damen somnade fortare än blixten förut. Hoppas jag gör detsamma. Gonatt på er! 


Goding!! 

3 kommentarer:

  1. Ungefär som mina dagar jämt ser ut som ensamstående mamma 😉 förut lastbilen då ;-)
    Stor kram Cornelia

    SvaraRadera
  2. Ja, fy fasen alltså! Är verkligen imponerad av alla ensamstående som klarar att hålla ihop vardagen på egen hand... Hoppas allt är bra med dig & Wilma!

    SvaraRadera
  3. Jodå det är bara fint! Skönt med julledigt snart :-)
    Hoppas på en vit jul i år, vore kul både för barn å vuxna :D
    Kram Cornelia

    SvaraRadera