Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 10 december 2013

Bästa maskinen

Jag har bloggat om den förr, men den är värd att nämnas igen. Min älskade "hushållsassistent"! Min mamma tog det (för henne) dålig beslutet att ge mig den när jag flyttade hemifrån, jag är väldigt nöjd men jag tror min mor ibland ångrar detta beslutet... 

Bara se på den! Vilken pärla! Den bakar bullar som ingen annan, knådar bra och håller än. Jag hoppas verkligen den hänger med i många år till, annars vet jag inte vad jag gör. 


I lördags blev det lussekatter - alltid lika gott! Men vad ska man mer göra för julgodis? Rocky road, fudge (den fick jag göra två ggr förra året då första omgången inte stelnade) blir det nog. Det är roligt om man kan göra några varianter där även Thea kan vara med och hjälpa till. Hon älskar att stå på en stol bredvid och vara med. - Mamma, jag kommer och hjälper dig! Säger hon ofta och drar fram en köksstol och ställer sig på. Sötnos! 

4 kommentarer:

  1. Ååhhh en sådan hade min mamma när jag var liten!! Här kör vi fancy Kitchen Aid men måste erkänna att den inte alls klarar av lika mycket som en sådan du har!

    SvaraRadera
  2. Fick oxå en liknande av min mamma (din svärmor). Den "lånade" Patrik när han började göra eget snus. Kan säga att mina sockerkakor smakade INTE nåt vidare efter det så den fick han behålla. Fick dock en "nyare" variant av min svärmor med metallbunke som faktiskt är riktigt bra den med. Pöss från faster L8

    SvaraRadera
  3. Ps, saknar lilltösen 😩😘
    L8

    SvaraRadera
  4. Jenny: Ja den är en klassiker! Och visst klarar den mycket, jag är väldigt nöjd att jag fick den :-) Kram

    Lotta: Ja, din mor berättade att den hamnade hos dig, via Myggan. Och kan tänka mig att den extra kryddan kan man klara sig utan i sockerkakan. Ja, det finns nog många nya maskiner som också funkar bra, man måste bara hitta rätt sort! Åh, lillfia saknar dig med! Hoppas vi kan ses snart!

    SvaraRadera