Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 22 december 2013

Fjärde advent

Denna fjärde advent började med att vi vaknade först 8.30! Gööött! Anledningen till det var dock inte lika rolig. Thea har världens hosta och hostade så mkt igår kväll att hon vaknade gång på gång. Som tur var påminde Carro mig om ett husmorsknep hon tipsat mig om tidigare men som jag glömt av. Att lägga lök under sängen vid hosta. Så vid 21-tiden testade jag detta, lite udda, knep. Damen hostade inte en enda gång fram till 03.30 då hon vaknade och ville in till oss. Helt otroligt men det funkade faktiskt! Hittills ikväll har hon inte hostat något men börjar hon inatt vet jag en mamma eller pappa som får ställa sig och hacka lök. Luktar apa i rummet men det är det värt. Tips till er därute med barn som hostar (eller om ni själva gör det). Lök drar tydligen till sig bakterier så vill man snabbt bli kvitt en förkylning ska man ta sällskap av lite lök på nattduksbordet. 

I övrigt har det varit en lugn fjärde advent. Vi gick över till grannarna för lite söndagsmys (popcorn & Pippi-film i soffan). Väldigt mysigt! Nu är det hög tid för mig att släcka, ska ju jobba imorn! Gonatt raringar! 


Picknick i vardagsrummet med brödkorg (morteln), jordgubbstårta (ostkupan) och smörgåsar (svarta lådan). Mums! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar