Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 23 juni 2012

Vår midsommar

Igår hade vi inga planer, vi skulle ingenstans och ingen skulle komma å hälsa på. Så vi bestämde oss för att ta dagen som den kom. Det enda jag gjorde var att kolla när Ica stängde för att vi inte handlat någon mat för kvällen. Kollade på en hemsida för hela köpcentret där Ica ligger och där stod det att Ica hade öppet som vanligt 07-22. Jag tyckte det var lite märkligt men litade på infot på sidan.

Efter att T sovit middagslur extra länge åkte vi till Rs föräldrar på fika. När klockan närmade sig halv fem åkte vi till affären. Och vad möts vi av där? En stängd affär. Kollade affärens egen hemsida där det klart och tydligt stod att de stängde 16.00. Kollade närmaste Coop direkt men även dom stängde 16. Började tvivla på om det skulle bli någon midsommar-middag för oss. Men så kollade jag Ica i Torslanda och de hade öppet till 18! Vi åkte dit direkt och de sålde t.o.m. jordgubbar utanför fortfarande. Kvällen räddad!

Det blev grill i regnet, färskpotatis, gräddfil och sallad. Sen blev det en stor skål lösgodis och filmen Moneyball, den var bra! Nu ska vi äta grillrester till lunch och chilla vidare :-)
Jordgubbsresterna lär också gå åt idag!


2 kommentarer:

  1. Dumt att jag inget sa när vi talades vid igår, jag tänkte på att det var sent och att ni inte handlat, men att det kanske bara var här i Örebro som man stänger tidigt på midsommarafton!Skönt att det löste sig!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tänkte flera gånger den dagen att det kanske var stängt men eftersom jag kollat upp det trodde jag det var lugnt. Men men, vi fick ju lite käk tillslut ändå!

    SvaraRadera