Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 7 juni 2012

Sulky del 2

Tack!!! för era braiga kommentarer om sulkys. Finns så många faktorer som spelar in. Robert blev helt såld på en mini jogger när vi tittade på den på nätet men tyvärr är den lite för dyr. Vi hade inte tänkt lägga så mycket pengar men kan lugnt säga att den lockar vääääldigt mycket :-)

Vi måste ge oss ut i affärer och klämma å känna å köra dem för att se vad det blir. Men jag kunde i alla fall låna en sulky av min fina vän K så nu har vi en över helgen! Toppenbra, och tack så mycket!!! Sparar sjukt mycket plats i bilen och det är så skönt när man ska ut å åka! Nej nu ska jag sluta spruta ur mig inlägg och hoppa i säng. Har lovat att ta tösen när hon vaknar inatt så R får sova ut ordentligt (jag har varit dålig på att hjälpa till på natten det senaste, helt dödstrött. Inatt somnade jag mitt i ett samtal med R). Så god natt mina fina vänner!

14 kommentarer:

  1. Skulle utan att tveka välja en baby jogger city mini framför vilken skraltig sulky som helst.

    Vännerna som köpt sulkys har behövt minst tre under barnens första fyra år. De tre som haft city mini har bara haft den, med båda barnen sittande bakom varandra på väg till dagis tex.

    De klarar ju uppåt 30kg enl spec vilket ingen sulky klarar oavsett vad återförsäljarna säger. En unge på 13kg och en väska på 2-4kg sen är de omöjliga att styra och hjulen viker sig utåt medan BJ City Mini funkar utmärkt med två ungar, väska och två matkassar = ca 35kg.

    SvaraRadera
  2. Vi köpte vår på kampanj. De säljer ut 2011 års varianter nu för att det kommit en ny 2012. Tror vi betalade typ 2800 för den. Var också en slant mer än vad vi hade tänkt oss först, men får nog säga att den är värd det! Vilken shysst polare som lånade er en vagn så ni slapp panikköpa en! Gäller att kolla runt och jämföra innan man slår till.

    SvaraRadera
  3. Håller med Johanna till fullo!

    SvaraRadera
  4. Ja mini jogger såg ju väldigt käck ut =)Syns bara att den inte fäller ihop sig som en paraplysulky men annars är den ju toppen ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  5. Ooops blev fel.

    Vill ni ha en som liknar BJ city mini är det Britax b-agile som mer eller mindre är en kopia. De ligger vettigt i pris oxå.

    http://www.youtube.com/watch?v=086tXr29JSA
    http://www.youtube.com/watch?v=gckPuBGVukI

    SvaraRadera
  6. Allt detta sulky prat har gjort mig sugen jag med :-D. Även jag kommer suga åt mig alla råd!
    Super gulligt att ni fick låna en vagn!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Kom på att jag missade att säga att Britaxen går på ca 1700kr om man köper från England

    SvaraRadera
  8. Britaxen var väldigt fin! Vart beställer man från då Johanna? Har du beställt där i från någon gång?

    SvaraRadera
  9. Va glad jag blir för alla tips! Ja, varifrån beställer man Britaxen? Den lät verkligen intressant för det priset! Har tom börjat fundera på att sälja min älskade Nitro city... Vi får väl se! :-)

    SvaraRadera
  10. Amazon har den och flera andra webshopar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

      Radera
  11. Mina inlägg verkar ha försvunnit.

    Har sett på Amazon.co.uk för148 pund ink frakt. Har handlat massor med grejer därifrån, från barnskor till leksaker, våtservetter och barnmat.
    Allt kommer till dörren med fri frakt om man väljer Super saver delivery

    SvaraRadera