Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 2 november 2013

Alla helgons dag

Idag, den 2:e november, för precis 7 år sedan dog min morfar. Tokiga, roliga, knäppa, snälla morfar. Idag är det även alla helgons dag. Fattas oss gör också min farmor & farfar. En farfar jag tyvärr aldrig riktigt hann lära känna men i alla fall har en del fina minnen från (som när jag & min kompis lussade för honom på hemmet). Min farmor, en stark & envis kvinna med skinn på näsan och den enda som fick borsta mitt hår när jag var liten. Hon kunde driva en till vansinne ibland men var på så många sätt en fantastisk kvinna! Eftersom jag inte har någon grav i närheten att åka till för att tända ljus så bestämde vi oss för att åka till Kvibergs kyrkogård och tända ljus i minneslunden. Roberts morfar ligger i minneslunden så det var dit det kändes rätt att åka. Så mycket folk, så många vackra ljus och vi hade en väldigt mysig stund tillsammans, hela familjen. Rofyllt och väldigt vackert. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar