Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 17 april 2013

Virrpanna

I fredags skulle jag göra pannkakor till Thea och gjorde efter samma recept som alltid. Siktade ner mjölet och vevade runt när jag tyckte det blev lite tjockt. Rörde runt lite till, tillsatte mer mjölk (vilket jag aldrig behövt göra innan) men smeten blev bara tjockare och tjockare. Insåg ju att något var fel och stirrade länge ner i min mjölburk. Vet inte hur länge jag stod där och funderade innan jag insåg att jag tagit välling istället för mjöl. Har liknande burkar för välling & mjöl och vällingen tar jag ju fram varje dag så den åkte fram av bara farten. Lite kul att jag inte reagerade över att matskedsmåttet låg i burken utan den bara flyttade jag på och lassade i en deciliter välling. Fick mig ett gott skratt i alla fall :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar