Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 14 april 2013

Tapas & bio

Igår sov Thea hos farmor medan vi var ute och åt och gick på bio. Pinchos är en tapasrestaurang där man gör allt själv. Beställer mat & dryck genom en app och får sms när det är klart att hämtas. En riktigt rolig idé får jag säga. Dessutom tror jag de får en hel del merförsäljning eftersom man inte behöver ta kontakt med kyparen för att ta in mer tapas, efterrätt eller kaffe. Vi beställde in massor av mat men plussade ändå på två rätter till, bara för att det var så gott! Quesedillas, dumplings (så jädra goda!), miniburgare, vitlöksbröd, plankstek m.m satte vi i oss. Vi råkade dessutom pricka in deras 1-års dag och de bjöd då på gaspacho & ett glas cava (som jag bara fick smutta på då jag körde men ändå). Riktigt trevlig personal. Kockarna jobbade i ett öppet kök och var väldigt pratglada när man kom för att hämta sin mat och servitriserna var också väldigt trevliga (de visade en till bordet, frågade om maten var god & tog betalt, resten gjorde man ju själv).

Filmen vi såg var Oblivion med Tom Cruise. Rs val och jag hade noll koll vad den handlade om men får säga att den överraskade mig och var helt okej! Idag hämtade vi Thea ganska tidigt, hon ät snuvig så vi får väl se om det blir någon förskola imorgon eller inte (vi klarade ju en hel vecka i alla fall...). Nu blir det How I Met Your Mother och rester av gårdagens biogodis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar