Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 18 april 2013

Vab. Igen.

Mitt lilla gryn har varit snorig i några dagar men ändå pigg å glad som vanligt så vi har kört på. Men inatt fick hon hostan från helvetet och höll mig och henne vakna i omgångar. Så det blev att stanna hemma. Vi försöker ju turas om så mycket det bara går med vabbandet och egentligen var det R som skulle vara hemma idag. Men han har varit på utbildning idag & igår och eftersom detta tillfälle inte dyker upp igen för honom så var det självklart att jag skulle ta det. Behöver hon vara hemma imorgon också tar R det. Hostar hon inte inatt kan hon gå men idag har hon varit helt slut pga dålig sömn inatt så vi får väl se.

Jag vet att just vabbande skapar mycket konflikter i familjer. Det verkar vara något som de flesta småbarnsföräldrar någon gång hamnar i luven på varandra om. Jag ska väl erkänna att vab är rätt trist. Är barnet riktigt dåligt är det jobbigt att se sitt barn så hängigt och trött, är barnet hyfsat piggt kan det istället bli svårt att hitta på något att göra under dagen och i alla fall Thea kan snabbt bli uttråkad. Idag har vi haft fullt upp med lek, städning & jag har övat på att göra inbakad fläta på mig själv (när hon sov dock...). Lyckades rätt bra tillslut! Men jisses, va trött jag är nu! Ska bli skönt att åka till jobbet imorgon och vila upp mig, haha! :-) Här kommer en bild på Theas ergonomiska kritor med olika djur på & legotåget i bakgrunden. Färgglatt, det gillar vi! (Även en bild på min fina fläta får ni)



2 kommentarer:

  1. Stackars lilltjejen! Hoppas hon kryat på sig så ni får en fin helg tillsammans. Kan verkligen tänka mig att vab skapar konflikter! Tänk vilka annorlunda liv vi lever altså.
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu är hon pigg igen så har haft en kanonhelg! Ja, vab är något man kan fajtas länge & väl om. Men men, förhoppningsvis kommer man överens tillslut. Haha, ja olika liv lever vi definitivt! Det är därför jag älskar din blogg, så kul med inblick i något som är så olikt det man har själv! Stora kramar!

      Radera