Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 11 april 2013

En riktig kämpe!

Nu har T haft sitt bandage i snart 10 dagar. Under bandaget, på såret, sitter det lite tejp. Vi bestämde att hon äntligen skulle få bada ikväll så tejpen skulle ramla av (läkaren rekommenderade att göra så efter 7-10 dagar). Häromdagen när jag la om bandaget fick hon fullständig panik när hon såg sin hand. Det var torkat blod under tejpen som blivit brunt och jag kan hålla med om att det såg lite läskigt ut, hon grät i alla fall hysteriskt och skrek att bandaget skulle på igen. Men nu kunde vi som sagt inte skjuta på det längre. Och jisses va vi fick lirka och locka. Hon grät så fort vi närmare oss tejpen eller nämnde att vi skulle ta av det. Tillslut lossnade den i alla fall och det lilla stygn de satt som ska försvinna av sig självt var fortfarande kvar men det såg jättefint ut. Nu får hon sova utan något på inatt så sätter vi plåster igen imorgon bitti. Min lilla kämpe, hon har varit så duktigt genom allt detta! Skönt att det snart är läkt!

Här får ni bild på ett utslaget barn på sin andra födelsedag! Sötnosen min.

2 kommentarer:

  1. Det kan inte vara lätt att se blog på sitt finger. uscha. Jag har fortfarande svårt för det så jag förstår henne. Lillhjärtat!
    KRAM & trevlig helg på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var ett väldigt lirkande innan vi fick ta bort det. Men nu är det väck och hon verkar nöjd att det läkt :-)

      Stor kram!

      Radera