Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 21 april 2013

Jag säger det igen

Tänk vad lite sol & värme gör för humöret! Jag blir mycket piggare och gladare av detta vädret, och det märks på de flesta människor just nu. Vi är svältfödda på solen för tillfället. Idag har vi varit i Slottsskogen. Tog med fika och satt på en bänk efter att ha kikat lite på djuren. När vi satt där hoppade en ekorre upp och ner i ett träd alldeles nära. Vi var lika fascinerade som T var :-) Ekorrar är så söta, med sin långa, yviga svans. Thea slängde resterna från sin bulle till den och jag hoppas den kom tillbaka sen för att hämta den ;-)

Imorgon är det måndag igen och nu är det dags för nya tag när det gäller dieten. Jag har pausat det de senaste veckorna pga bristande motivation. Varje söndagkväll de senaste 3 veckorna har jag lovat mig själv skärpning men har inte kunnat hålla det löftet speciellt bra. Veckodagarna går okej men helgerna är svåra. Nu tänker jag vara ännu striktare på veckodagarna och verkligen se till att få min motion. Genom att cykla, promenera och köra några pass om jag hittar nåt kul. Sen om jag vill unna mig något litet på fredagkväll får jag väl göra det då. Men inte på lördag & söndag också sen. Välja mina tillfällen. Och skärpning med maten, inget fusk! Idag åt vi lax, broccoli & rysk yoghurt till middag. Så jäkla gott och jag mår ju så mycket bättre när jag äter så här. Har ni testat rysk yoghurt? Ruskigt god! Tyvärr mycket fetare än turkisk (17%, jämfört med 10%) så det blir inte så ofta vi kommer köpa den, men unna sig ibland kan man. Ja, imorgon är en annan dag och jag lovar mig själv ännu en gång. Och denna gången SKA jag inte bli besviken. Godnatt fina vänner, hoppas ni haft en bra helg.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar