Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 21 januari 2014

Vab

I helgen var T lite snorig och hostig men inget allvarligt och det verkade vara på tillbakagång. Men så har febern kommit smygande om kvällarna nu så jag har hållit henne hemma idag & igår. Hon är pigg å glad på dagarna så efter en heldag hemma i måndags packade vi ihop oss idag vid lunch och åkte till farmor. Jätteskönt att träffa en vuxen och prata med :-) R åkte iväg med jobbet igår eftermiddag och är inte tillbaka förrän imorn kväll så jag och T har haft vår beskärda del av egentid de senaste. Jag pratade nog hål i huvudet på farmor, haha. T blev lite varm igen på eftermiddag och trots att jag sjöng för full hals hela vägen hem så somnade hon vid sista rödljuset innan vi var framme och vaknade inte av att jag krängde av overall och tog på nattlinne. Så nu sover hon sen en timme tillbaka, jag har duschat och tagit en snabb vända med dammsugaren (sjukt mycket grus överallt i hela huset) och är beredd att gå och lägga mig i god tid idag. Om hon inte vaknar pigg vid 02-03 inatt så lär hon i alla fall vakna innan 06 imorn bitti så lika bra att vara förberedd. Imorgon ska farmor ha henne som vanligt på onsdagar och jag ska till jobbet. Sen är det nästan kväll och då är min stora älskade hemma igen. Har saknat galet mycket, man är inte kaxig som ensam förälder när ens barn är sjuk :( Ännu en gång jag beundrar alla ensamstående som drar hela lasset själv jämt, I don't know how you do it... Min kära mamma har varit ett underbart stöd dessa dagar när jag varit nere och behövt stöttande ord som allra mest. Blir lite gråtfärdig av hemlängtan när jag tänker på det. Fina, underbara mamma <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar