Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 12 januari 2014

Ovanlig lördag

Denna lördag har inte riktigt sett ut som våra lördagar brukar. Thea vaknade runt 07 men var inte sugen på att gå upp så hon fick titta på några program på iPaden medan vi slumrade. Tillslut gick hon och jag upp medan R låg kvar en ganska bra stund. Vi käkade frukost, läste böcker (sjukt trött på Godnatt, Alfons Åberg så imorn är det jag som beställer 2 nya Alfons-böcker) och gjorde oss i ordning. Sen bar det av till farmor & farfar där lilltösen skulle spendera natten. Efter vi lämnat henne åkte vi direkt till stan. Kikade lite i affärer & åt lunch. Köpte inget. Hem igen och då hade R fått nys om en innebandy-match. Så han åkte iväg på den och jag fick huset för mig själv. Istället för att städa och fixa (ok, lite tvätt grejade jag med men inget mer) bänkade jag mig i soffan och började titta på Orange is the New black. 3 avsnitt hann jag plöja och den är riktigt bra! De 13 som finns att se kommer nog försvinna snabbt. Har en till serie på gång, The Fall, men den ska jag nog försöka se med R. Är ju lite harig av mig :-) Sen framöver ser jag sjukt mycket fram emot True Detective, som alla verkar höja till skyarna. Fin tv-vår helt enkelt. 


Efter en god tacomiddag åkte vi intill Bergakungen och såg Hunger games. Jo, troligtvis sist med det men vi har ju varit sjuka & hostiga hela december så bio har inte varit ett alternativ. Nu ligger vi i nedbäddade och jag njuter av att vara sådär trött så ögonen går i kors. Ska sova tills jag vaknar av mig själv imorgon bitti. Gonatt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar