Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 14 januari 2014

Tisdag

Nu börjar det kännas som vinter! Kul med lite snö även om det inte var mycket. Jag hade gärna sluppit helt men sanningen är ju att snön är rolig för barnen så för deras skull hoppas jag det kommer lite till (ej för mkt!!). Såg två glada pojkar dra varsin snowracer när jag gick av bussen idag. Knappt så snön täckte backen men de såg potentialen direkt :-) 

I övrigt har det blivit mycket lek med Thea och efter att hon somnat koncentrerar jag mig på Orange is the New black. Det går framåt på den fronten! Det var länge sen jag skrev ett inlägg om T och hur hon är just nu, det är svårt att beskriva henne. Igår var hon gladare än nånsin efter förskolan, herregud jag blev omkullsprungen när jag kom hem. Hon är så lillgammal och säger så mycket roligt. Igår kväll vaknade hon och när jag kom in var hon väldigt trött och mumlade massor av osammanhängande grejer. Tillslut satte hon sig lite upp i sängen, klappade mig på armen och sa: "jag blev väldigt för att du kom". Sen fortsatte hon mumla ännu mer och då lät det ännu knäppare: "Mitt rum är jättefint men jag måste lämna det nu och sova i ert rum". Sen somnade hon om innan jag hann lyfta upp henne. Godbit! Hon är väldigt kramig och gör det ofta spontant. Hon säger att hon tycker om en, saknar, längtar m.m. Oftast vid läggningen. Hon älskar sina gosedjur men har en ny favorit varje vecka och den älskar hon mer än allt annat. Förra veckan var det en papegoja som vanns på Liseberg för 2 år sen som hon inte tittat åt sen dess och denna vecka är det en grå elefant-snuttis som är hennes bästa vän. Och en filt till det, alltid ett gosedjur & flit måste med. Annars blir det kaos. Finaste, underbara unge! <3 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar