Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 7 januari 2014

Omlackat

Var tvungen att testa den grå gellack-färgen jag köpte och eftersom jag börjat pilla på det gamla så var det bara att ta bort och göra om. Utan mitt pill hade det stått sig ett bra tag till. Var lite  rädd för hur borttagningen skulle gå men det gick hur lätt som helst. Hade köpt båda remover-alternativen men använde den mildaste och det gick fint. Jag drog nog lite mer än man skulle göra men jag märkte inget på naglarna. Däremot blev nya lagret med färg inte alls bra. Jag hade köpt nya bomullspads som luddade något ofantligt. De skulle vara "luddfria" men det var kaos ett tag där innan jag istället började använda en handduk. Då gick det bättre men tyvärr var väl naglarna inte helt rena så det blev "bös" under lacket på flera naglar. Står väl ut några dagar innan jag byter igen, men det ska jag nog köra vanligt lack en vänd innan det blir mer gellack. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar