Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 6 januari 2014

Back to reality

Jäklar vad denna söndagsmåndag har flugit fram. Den bara försvann. På ett sätt är det skönt att komma tillbaka till jobbet och rutinerna igen och på ett sätt har jag lite ångest över att det blir mindre tid med Thea och helt ärligt är jag inte jättesugen på "hämta-lämna-rutinen" än. Men vi mjukstartar med att hon är hos farmor imorgon då förskolan har stängdag. Åter till dagen. Vi började med mysig frukost och gick sen hem till en tjej från Theas avdelning. De leker mkt ihop och hennes mamma hade bjudit hem oss på "playdate". Verkligen trevligt! De bor i ett hus vi passerat (och diskuterat) en miljon gånger så det var väldigt kul att få se hur det såg ut inuti. Jag skulle kunna ge min högra arm för deras kök, herrejisses alltså!! Flickorna leker stundtals jättebra för att i nästa sekund bråka som två tokar. Problemet är att de är alldeles för lika, båda vill bestämma och då krockar det ibland. Sen i nästa stund kramas de och skrattar högt ihop. Lite kul att se dem, vi har ju mest hört från pedagogerna att leker mycket ihop. Vi stannade några timmar för att sen vandra hem i halv storm. Resten av dagen spenderades med att leka, städa och storhandla som hemmet också är redo för en ny arbetsvecka. Thea ville ha lax till middag och eftersom hon sällan frågar efter något speciellt fick det bli så. Jag klagar inte i alla fall, älskar lax! Nej, nu är det bäst jag sover... Klockan står på 06.00... Pöss på er! 

Bild från igår när T "kelar" med Zorro. VAD ska jag göra för att få henne att lyssna när det gäller katterna? Hon vill kela med kramar men klämmer och håller fast dem så det blir heltokigt och lyssnar inte på oss hur mycket vi än säger till...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar