Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 2 januari 2014

Snart över

Kan inte fatta att vi redan ska åka hem imorgon :-( Att en vecka kan gå så snabbt. Men vad mycket vi hunnit med! Massor av god mat har ätits, vänner har vi hunnit träffa (2 ggr dessutom!), även kusinlek har det blivit och nu är vi i stugan. 

Vi kom till stugan runt lunch och då låg temperaturen härinne på ungefär 9 grader. Men det jobbade vi snabbt upp med element på full sprut & elda i öppna spisen.


Vi har bastat (Thea blev helt tokig och vägrade gå ut. Bastade 2 ggr tills vi alla fick gå ut så hon skulle följa med), ätit väldans god kalkon & jag har testat mitt gellack kit. Verkligen annorlunda sätt att måla naglarna men sjukt smidigt och resultatet blev riktigt snyggt. Tog en ljust rosa färg men den var lite väl ljus så nästa gång testar jag nog den gråa jag köpte. Får vi se hur länge det håller. 2-3 veckor står det men det vet jag inte om jag tror på. 

Igår var vi på O'learys med finaste vännerna. Och va roligt vi hade, skrattade tills vi grät (när vi pratade om vaktlar??!) och åt god mat! Men det är vemodigt att skiljas åt. Jag hatar att bo så långt bort från dem. Önskar jag hade alla mina kära nära mig. Mycket händer i våra liv under just dessa år runt 30 och då blir det ännu tydligare att man inte ses så ofta. Valet var mitt att flytta men fan va tufft det är emellanåt. Att vi så sällan är och hälsar på gör ju inte saken bättre. Jag hoppas besöken blir fler i år än förra. Ska försöka bli bättre. Nej, nu ska jag fixa till efterrätten och sen blir det Tyskungen. Puss på er, därute! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar