Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 17 januari 2014

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Såg denna snöiga fredag framför mig imorse. Kort arbetsdag (älska fredagar!), hämta glad (men snorig) unge på förskolan, leka massor medan vi väntade in pappan, käka hamburgare (fick prover på angus & högrevsburgare på jobbet) med friscobröd & goda tillbehör, lite fredagsmys med T innan hon somnade & avsluta med På spåret och kanske en god fruktsallad. 

Det enda som blev som det skulle var arbetsdagen, den slutade när den skulle. Började med att krasslig sambo åkte hem från jobbet vid lunch, sen fick jag hämta snorig och nedstämd/hängig unge, hann med ett snabbt stopp hemma innan jag fick ge mig ut i snöstormen för att handla då kylen ekade tomt, sen hem och försöka laga mat utan att bli irriterad när barnet ville stå på en stol framför mig vid spisen och hjälpa till, när jag själv helst bara ville ha matlagningen avklarad så snabbt som möjligt. Det blev spaghetti & köttfärssås istället för burgare som vi åt själva då R ligger helt däckad i gästrummet. Nu har jag landat i soffan, helt slut, då barnet somnade sent och det var massor av grejer överallt på nedervåningen att plocka undan. Inser också att sköta hela hushållet själv denna helg inte är en optimal uppladdning inför nästa vecka då jag kommer vara ensamstående i 3 dagar. Positivt var i alla fall att barnet blev sig själv efter lite mat och var troligtvis hungrig och därför på dåligt humör när jag hämtade. Alltid något att ta fasta på. Jag vet att jag egentligen har noll saker att klaga på, men spela roll. Ibland måste man få häva ur sig allt för att det ska kännas bättre. Nu får jag förhoppningsvis några timmar i soffan och en liten skål mango/passionssorbet. Jag ser fram emot en mysig dag med T imorn, kanske kan åka lite pulka. Hon är så himla mysig just nu. Väldigt tacksam hela tiden och kramas och säger att man är så snäll mot henne. 


Ett dvd-fodral blev en "prinsesskrona" och hon var så nöjd med sin konstruktion! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar