Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 2 september 2013

Nya tag!

Efter en sommar med mycket gottis (okej, det började redan i våras...) har jag nu försökt ta tag i det här med kosten igen. Vardagarna förra veckan gick jättebra! Skötte mig exemplariskt på jobbet, och hemma gick det faktiskt riktigt bra också trots chokladen i skåpet. Jag kände mig väldigt nöjd i fredags. Veckan har även bjudit på motion i form av cykel till jobbet varje dag och flera promenader. Meeen, helgen gick väl inte riktigt lika bra. Blev en burgare på Barnens Dag i Alingsås i lördags & fika hos grannarna i söndags. Ny vecka, nya tag. Sitter och googlar müslirecept och har hittat en hel del som känns lovande! Dock lätt att slinka in på LCHF-sajter men jag vill ju helst undvika det fetaste fettet så det är bäst att se upp. Avokado är ett undantag som jag unnat mig. Mums va gott med avokado på knäckebröd med lite salt (I know, knäckebröd innehåller kolhydrater men 2 st om dagen tillåter jag). Har ni några bra tips på frukost/mellanmål får ni gärna skriva en rad! 

2 kommentarer:

  1. Förlåt för fickan ;-). Från denna veckan så kör jag också lite nyttigare :-).
    Mitt favvo mellanmål är LCHF men hur gott som helst, turkisk yoghurt med frysta hallon (tinade) och lite kokos på. Mumma.
    Eller keso och banan eller avokado också gott och mättande.

    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, du ska inte be om ursäkt! Jag hade kunnat nöja mig med kaffe :-)

    Åh, det lät supergott! Måste jag prova! Tack för tipsen! Kram kram

    SvaraRadera