Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 23 september 2013

Ilska

Livet med en 2 1/2 åring går ju alltid upp och ner men senaste tiden har varit väldigt uppåt. Thea är glad & mysig, kramas och säger att hon älskar oss. De senaste dagarna har vi dock sett en förändring. Och vad fort det går, när de väl kommer in i en "period" eller "fas". Nu sätter hon sig mycket på tvären, vill inte vill inte vill inte - ungefär med allt man ska göra. Sen kommer gråten, fylld med ilska & frustration. För ca 20 min sen vaknade hon, grät och skrek: Jag vill inte ha täcke!! Trots att jag inte lagt på henne något täcke. Gick upp och försökte trösta henne men då blev hon nästan argare. Slängde iväg snuttisen och skrek att hon inte ville ha den. Grät ännu mer och det är så tydligt att massor av saker pågår hos henne just nu och det gör henne frustrerad & arg. Min lilla tjej. Man får bara hoppas att det inte är alltför jobbigt för henne, och att hon kan hämta andan bland alla känslorna ibland. Själv räknar jag tyst till 10 och ber om allt tålamod jag kan få. 


2 kommentarer:

  1. De där ilskeutbrotten har redan börjat här, så jag känner med dig. Men samtidigt så jäkla intressant att iakta dom & även väldigt nyttigt att de testar gränser (även om man som förälder vill slita sitt hår) & försöker lista ut vad som är rätt/fel i världen. Vilket jobb de gör!

    SvaraRadera
  2. Ja men visst är det! På nåt sätt måste man liksom försöka ta lärdom av detta och inte bara känns frustration. Värst är det ju såklart för dem, och allt man kan göra är att försöka underlätta för dem. Kram på er! <3

    SvaraRadera