Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 10 september 2013

Lycka, en tisdag

Imorse var Thea lite ledsen när hon lämnades på förskolan, det var första gången då det hittills gått galant. Men det var nog vårt eget fel. R skulle nämligen köra mig till jobbet så jag var med till förskolan men stannade i bilen när de gick in och det verkade inte som hon gillade det riktigt. Trodde nog vi skulle åka iväg och hitta på något kul utan henne, hon är ju van att den som inte lämnar redan åkt hemifrån. Men gissa vad skönt det var att hämta en överlycklig tjej på eftermiddagen. Hon var så sprudlande och bubblande glad. Berättade att hon och en flicka till fått följa med en av fröknarna till bokbussen. Ojoj, vad lycklig hon var över det. Fröken berättade att Thea och den andra flickan verkligen hittat varandra, vilket jag anade då hon nämner hennes namn hemma ofta. La märke till henne på inskolningen och anade redan då att de skulle bli bra vänner, då de verkar ganska lika. Idag sa hon flera gånger hemma: - XX är min kompis, mamma! 

När R kom hem och ville veta allt om hennes dag berättade hon allt detta igen och ögonen lyste verkligen. Vi tittade på varandra och sa båda två att det är ljuvligt att se henne sån. Bubblande! Min lilla fialotta! 


2 kommentarer:

  1. Åh vad underbart!! Det måste värma något otroligt i föräldrahjärtat! <3

    SvaraRadera
  2. Ja, det gör det absolut! Så underbart <3

    SvaraRadera