Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 1 september 2014

TV-hösten

Ett ljus i höstmörkret är att alla härliga serier drar igång igen! Lovely! Jag längtar mest efter The Walking Dead & Supernatural! Just nu känns det inte som jag har så många serier att följa men å andra sidan startar ju även The Mentalist, Grey's Anatomy & Revenge. 

The Walking Dead är ju en av mina absoluta favoriter just nu men jag hoppas på en liten förändring från säsong 4. Jag hoppas de återgår mer till hur säsong 3 var, säger jag utan att avslöja för mycket för dem som inte sett :-) Premiär i USA är 12:e oktober. 

Supernatural sparkar nu igång säsong 10! Yikes! Bröderna Winchester har kikat ass länge nu och visst kan jag stämma in i kören som tycker att den sjunger på sista versen. Men samtidig har den blivit mycket bättre igen efter en dipp (speciellt säsong 7 som inte alls var något att ha) och jag är fortfarande hårt fast i den. Kommer följa Sam & Dean till slutet, när det nu kommer. (Säsong 11 är typ redan klar innan säsong 10 ens börjat...) 7e oktober är datum vi återser dem igen i USA. 

The Mentalist höll på att inte få en sjunde säsong men tillslut blev det ändå ett sista hejdå. Lite osäkert när den kommer tillbaka, vissa rykten säger först i januari så vi får väl se när återser Patrik Jane igen. Det man säkert vet är i alla fall att säsong 7 blir den allra sista för CBI/FBI-gänget. 

Grey's Anatomy snurrar igång säsong 11 (!!) redan den 25e september och jag hoppas Kanal5 är lika alerta som de brukar vara. De ligger ibland bara några dagar efter USA vilket gillas mycket! Jag har börjat tröttna på GA efter många säsonger nu men samtidigt håller den mig fast. Den briljerar så i vissa avsnitt så det går liksom inte att släppa den :-) 

Revenge har jag tyvärr halkat efter med några avsnitt. Tror jag har 7-8 avsnitt på säsong 3 kvar fortfarande och säsong 4 startar redan 28e september (återstår att se när TV3 tänker börja visa den dock) men jag tänkte ta tag i de resterande denna veckan så det går nog snabbt att titta ifatt! 

Två serier jag skulle vilja ta mig an är Scandal & Orphan Black. Även småsugen på The Fall eftersom jag gillar Gillian Andersson. Återstår att se när det blir dags för dem! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar