Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 18 september 2014

Dodging bullets

Jag har ju tidigare skrivit om att mitt jobb är rena sockerfällan. Det finns alltid något gottigt att smaska i sig. Tidigare i veckan har det funnit mini-biskvier i fyra olika smaker (päron, hallon, citron & choklad - alla var goda!), wienerbröd med hallon & vit choklad & en skål med minichoklad i olika smaker. Suck!! Jag har den senaste tiden inte haft någon form av karaktär alls utan gottat i mig av det mesta som bjuds. Igår tröttnade jag på mig själv rejält och bestämde mig för att det måste bli ändring på detta. Men hur ska jag hitta motivationen? Jag vet inte, men första dagen gick väldigt bra. Valde havregrynsgröt istället för frallor till frukosten och klarade mig undan frestelser hela långa dagen fram till eftermiddagen då det dök upp en mjölkchokladmoussetårta i köket. Den såg ju inte alls äcklig ut men jag lyckades stå emot och tog frukt istället. Men så här är det på jobbet hela tiden. Alltid något nytt att smaka på. Hur ska man orka stå emot? Har ni några bra knep ni tar till när sötsuget slår till? Hur motiverar ni er att hålla händerna borta från gottigheter? 
Här har ni chokladmoussetårtan:


Ja, och såklart fanns det en till tårta i kylen inför imorgon för inte ska vi gå en endaste dag utan göttis. En pecancheesecake är det jag ska undvika imorgon då. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar