Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 24 september 2014

Onsdag vänder veckan

Imorgon är det torsdag och då är ju helgen nästa här, eller vad säger ni? Positivt tänkande :-) Thea var på benen igen redan igår så jag vet inte riktigt vad det var hon åkte på. Varm & hängig i måndags men inte ens 38 visade termometern. Och hon har varit sig själv igår & idag hos farmor så imorgon är det business as usual med förskola. Jag ville bara slänga in ett snabbt hej innan jag kryper ner i sängen och tittar på sista avsnittet Revenge. Alldeles lagom till att säsong 4 drar igång. Men jag & svärmor diskuterade idag att det borde väl ta slut snart? Jag tyckte första halva av säsong 3 var väldigt bra men dessa sista avsnitt känns mer & mer som en såpopera. Nej, avsluta detta snyggt nu innan vi tröttnar. Jag vet att jag inte kommer hänga på Emily Thorne i speciellt många säsonger till i alla fall. 

Har förresten ett nytt projekt på jobbet med att stå mer. På ergonomiutbildningen fick vi lära oss hur viktigt det är att stå upp. Står man upp 5 timmar om dagen motsvarar det en långpromenad, och man bränner ca 450 kalorier. Jag har en app som jag tycker igång var gång jag ställer mig och vid dagens slut hade jag stått upp i över 4 timmar! Vaaaaa! Märkte knappt av att det blev så mycket. Mitt mål var att stå minst 3 timmar och det gick ju lysande. Tror detta är ett steg i rätt riktning för att få ordning på mina axlar, skuldror & nacken. Lite träning på det så kanske jag blir som ny igen :-) 

Hade ingen bild passande till inlägget så bjuder på en njutarbild på Cesar från igår: 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar