Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 14 september 2014

Lämna disken

Ligger i soffan och tittar på frukostdisken som borde plockas in i maskinen men jag orkar inte riktigt just nu.. Alldeles strax ska jag ta tag i det. En solig söndag, som trots ganska tidig timme inneburit vår medborgerliga plikt att rösta och en god frukost bestående av ägg & bacon. Roligast idag, när jag berättade för Thea att vi skulle cykla till hennes förskola för att lämna våra röster: 
- Kan ni inte prata sen då??? 
För barn är det ju så logiskt och så enkelt, haha! Jag har velat en hel del fram & tillbaka innan detta valet och haft svårt att bestämma mig men jag tror det blev bra tillslut. Vi här i Göteborg fick ju lämna 4 kuvert då vi även skulle rösta om trängselskatten. I den frågan hade jag mitt svar klart för länge sedan. Har försökt sätta mig in i det lite grundligare nu innan valet men det är svårt. Såg Partiledardebatten på SVT i fredags och emellanåt blir det ju sandlådenivå. Vuxna människor som pekar finger och anklagar varann fram och tillbaka. Pinsamt! Ja, vi får se hur det går ikväll. Ska onekligen bli spännande att följa valvakan. 

För övrigt har vi under gårdagen sprungit hos diverse grannar för att få tvätta lite. Blev så snurrig tillslut att jag inte fattade var vi hade tvätt ;-) Nejdå, så illa var det inte men det är rätt jobbigt utan tvättmaskin. Håll tummarna att den vi beställt kommer i början av nästa vecka! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar