Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 22 september 2014

Raw monday

Jisses va rått det var ute imorse! Riktigt kallt, cykelturen gjorde mig knappt varm trots att det är 8 km. När jag kom till jobbet kändes det ännu kallare därinne. Det var det såklart inte men värmen var avstängd så vi har haft härliga 18 grader idag. ALLA gick med jackor, tjocka tröjor, sjalar m.m. för att värma sig. Hoppas hoppas den kommit igång imorgon. Man håller inte värmen speciellt bra framför en dator även om man försöker variera sig med att stå emellanåt. Cyklade sen hem i motvinden från helvetet, fick håll efter ca 1 km så det var tufft att ta sig hem idag. Men skönt att få dagens motion i alla fall. Robert hade hämtat en glad fis på förskolan idag men när jag kom hem låg hon i soffan under en filt och frös sa hon. Hon kändes lite varm men hade ingen feber enligt termometern. Men man ser ju liksom i ögonen när nåt är på gång så troligtvis blir det ingen förskola för henne imorgon. Konstigt nog har varken jag eller R tagit ut en enda vab-dag sen hon började igen i början av augusti. Hade det varit en vanlig tisdag imorgon hade jag inte haft några problem att vara hemma hela dagen men vi har APT, jag har fått en massagetid för min onda nacke och vi har en utbildning i ergonomi. Den sistnämnda utbildningen känns väldigt aktuell för mig med problem. Så troligtvis tar R förmiddagen så byts vi av vid lunch. Smidigt att kunna göra så ibland när det behövs, även om jag föredrar att vara hemma hela dagen om jag ska vabba. Jaja, vi får se hur natten går. Min fina lilla snäcka <3 


Bild från igår kväll, när hon lekte att hennes låtsasmormor & morfar bodde i torktumlaren. Här har hon knackat på dörren, öppnat, stuckit in huvudet och sa inlevelsefullt: 
- Men va vackert ni haaaaar det hääääär! 

Att jag inte dog av skratt. Älskade barn! 

2 kommentarer:

  1. Hon är rolig den där flickan 😊
    Brrrr, nu är det verkligen höst, hade -4 i tisdags, naturligtvis var det den dagen vi skulle cykla till Deje (2 mil t o r)på teknikpyssel, sååå kallt!
    Pöss från L8

    SvaraRadera
  2. Haha, ja hon ger en många skratt under dagen :-) Brrr, va kallt!! Haha, är det inte typiskt? Hoppas du fick upp värmen av cyklandet i alla fall! Nu har vi lite varmare igen men början av veckan var riktigt kylig (dock ej minus som ni). Puss å kram!

    SvaraRadera