Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 28 oktober 2014

Timeloop?

Min Timehop från för 2 år sen: 


Vi befinner oss tydligen fortfarande i samma fas? Idag har hon iofs inte riktigt lagt sig på marken och vägrat gå men nästintill. Gråt & skrik idag pga:
* Ville ej ha middagen R lagat (utan att ens smaka, vilket gör mig galen). 
* Ville ha macka till middag istället (gav henne en smörgås efter maten igår utan att tänka mig för när jag själv åt knäckemacka). Grinade middagen igenom. 
* Ville efter (pytte)middagen spela spel på iPaden, vilket jag sa nej till. Gigantiska tårar i 15 min. 
* Panikgråt när mamman försöker gå nerför trappan för att sno till sig några minuters egentid innan pappan ska åka på innebandymatch. Bara att vända och läsa 2 sagor medan pappan somnade på golvet. (Barnet var nöjd under tiden jag läste, alltid något)
* Ville ej ha det svarta eller blåa nattlinnet vilket var de enda två rena. Sparka med benen och låtsasgråta. 

Men tro inte att denna mamman ger sig! Okej, hon fick en smörgås efter att hon ätit upp hyfsat med mat från sin tallrik. Men ingen iPad & svarta nattlinnet kom på tillslut. Men jisses, va tröttsamt att ta fajt efter fajt efter en dag på jobbet (infoga emoji med kryss över ögonen). 

2 kommentarer: