Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 21 oktober 2014

Stalker

Igår pratade jag & en kollega om Keplers böcker och hur sjukt obehagliga de är. Undantaget är väl Paganinikontraktet men annars - så jävla creepy och nästan psykiskt påfrestande att läsa (jag kunde knappt läsa när jag var ensam hemma). En av slump såg jag idag att en ny bok kommer ut när som helst, Stalker. Och se bara på omslaget, det kan inte bli annat än obehagligt. 


Sandmannen slutade ju med jordens största cliffhanger, så nu är jag ju sjukt pepp på denna. Här kommer saxat från baksidan: (OBS! Har du ej läst Sandmannen bör du inte läsa vidare) 

För nio år sedan dömdes prästen Rocky Kyrklund till rättspsykiatrisk vård för ett brutalt mord. Efter en svår olycka har han återkommande blackouter. Samma sommar som hans återanpassning till samhället påbörjas, skickar någon en filmsekvens på en kvinna i ett fönster till polisen. Nästa dag hittas kvinnan död i sitt hem. Det är inte bara det bestialiska våldet som leder tankarna till Rocky Kyrklunds gamla mord. En ny film kommer till polisen. Ingen förstår vad som händer och Joona Linna är försvunnen sedan mer än ett år. Nästan alla tror att han är död. Nästan alla.


2 kommentarer:

  1. Nä FY sluta läs! haha. Jag hade kissat på mig.

    SvaraRadera
  2. Jag vet, det är dubbelt för mig... MÅSTE veta fortsättningen men vet samtidigt att jag kommer bajja ner mig innan boken är slut ;-)

    SvaraRadera