Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 6 oktober 2014

En favorit

Jag lackar ju naglarna mycket och inser såklart att det finns mycket i nagellack som inte kanske är helt nyttigt för oss. Har ju tidigare testat vattenbaserat lack från Suncoat. Det kändes helt okej att måla på och det blev ett hyfsat resultat. Dock lät jag det sitta på någon dag för länge och det var toksvårt att få bort. Blev inte att jag målade med det igen bara för det, men ska testa igen och denna gången ta bort det i god tid. Hur som helst skulle jag komma fram till att mitt absoluta favoritlack är... Isadora! Det är sällan jag blivit besviken på det märket. Har deras bas&topplack och det får godkänt i betyg, men inte mer. Färgade lacken däremot! Bingo! Deras vanliga är super, så även Sugar crush-varianterna. Nu senast köpte jag en svart som inte heller lämnade mig besviken. Lätt att måla, torkar snabbt och håller bra. Dessutom är de big 4 free (innehåller ej Dibutyl phthalate, Formaldehyd & Toluen plus en till som jag inte vet vad den heter). Det kan man hålla utkik för när man köper lack. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar