Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 16 oktober 2013

Top 10

Blev inspirerad av andra bloggare som listade sina 10-i-topp med tv-serier. Det finns ju hur mycket som helst att se just nu. Har fått sätta stopp då alla serier börjar i USA nu och man har ingen chans att hänga med om man ska följa alla. Men det finns en del jag följer och här kommer min lista: 

1. The Walking Dead. Awesome helt enkelt! 
2. Supernatural. Säsong 9 (!) har precis kickat igång och det betyder att det inte bara är jag & systrarna Hansson som följer The Winchesters. 
3. Homeland. Spänningen håller i sig in i säsong 3. 
4. Desperate Housewives. Det jag gillade med denna serie var att man fick svar! Varje säsong innehöll ett nytt "mysterie" eller konstig nyinflyttad granne men svar gavs i slutet av varje säsong. Sånt gillar jag, att man går vidare. 
5. The Mentalist. Patrik Janes jakt på Red John & skarpa sinne håller mg fast ännu. 
6. How I met your mother. En sitcom med en röd tråd. Och fantastiska skådespelare. Svårslaget! 
7. Revenge. Emily Thornes hämndbegär verkar inte vara på väg att stillas än på ett tag... 
8. Grey's anatomy. Sjunger väl på sista versen snart, men jag kan inte sluta titta ändå. 
9. Elementary. Den moderna Sherlock Holmes med Joan Watson vid sin sida fängslar mig varje måndag! 
10. Frasier. Har sett alla 11 säsonger x2 vilket måste tyda på att den går hem hos mig :) 


Som sagt, alla serier man vill se hinner man inte se... På min to see-lista finns: 
1. Orange is the new black
2. Breaking Bad
3. Hart of Dixie

Vad följer ni? Vilka serier är ni sugna på? 

5 kommentarer:

  1. Hej jag heter Carolin och jag är en tv-serie junky😄.
    Såg du förra avsnittet av homeland? Kändes mer s en transportsträcka.. Hoppas på bättre i nästa.
    Men jag vet att jag sagt det innan och jag säger det igen.
    Du måste bara se Orange is the new black! Sträck såg den på tre dagar. Grym serie!

    Såg första säsongen av hart of dixie men kommer inte se andra.. Helt ok att titta på men lite töntig handling om jag får säga d själv,

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, ja det är lätt att fastna när man väl börjat. Nej, ska se senaste Homeland imorn. Ser den, Walking & Elementary med R så vi har inte hunnit sen den än. Lite jobbigt att kolla med honom pga träningen, så vi får se hur länge det håller :-)

    Ok, då ska jag nog avvakta med Dixie lite men Orange får det definitivt bli (utan R!). Kramar!

    SvaraRadera
  3. Ja, kul att kolla ihop med någon men svårt att få till det mellan träningar och matcher.
    Sedan somnar alltid J efter typ 20 min så det slutar alltid med att jag sett den själv ändå ;-).
    Men Revenge ser vi "ihop" fortfarande :-). Lika spännande som i början.

    Och själv följer jag OITNB, Scandal (också grym serie!), Homeland, New girl, Greys, Solsidan. Nästa seriestart blir breaking bad och efter det walking dead.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det är lite jobbigt, även Supernatural ser vi ihop men den ligger jag efter med och tänker nog ta igen på måndag, så då får R klara sig själv :)

    Ett tips om man är lite harig, som jag är, är att se Walking dead tillsammans med nån. Den är lite läskig emellanåt. Men så himla bra, därav 1:a platsen på min lista! Scandal känns intressant men jag får nog avvakta med den ett tag, om jag inte vill att tvn ska ta över mitt liv helt, haha! Kram!

    SvaraRadera
  5. Haha, som bron då. Såg första avsnittet själv men tyckte den var lite för läskig för att se själv :-).

    Kram

    SvaraRadera