Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 30 oktober 2013

Är det Halloween imorgon?

Jag får inte riktigt ordning på den här Halloween-grejen. Visst är det väl imorgon de firar i USA? Och vi "firar" allhelgona nu till helgen? Men när kommer de utklädda ungarna och ringer på och hotar om Bus eller Godis? På lördag? Ska man sätta upp en lapp att de inte ska plinga på eftersom barnet sover? Jag brukar bara köpa hem klubbor, enklast att dela ut det. Någon tipsade om att man kan köpa godis på Buttericks, sånt som ser gott ut men som smakar apa. Så får ungarna lite bus istället för godis :-) Jag hade tänkt fixa en sån där fin pumpa men jag glömde av det förra helgen, känns lite försent att fixa det i helgen. Thea tittade på grannarnas med skräckblandad förtjusning. Hon gillade sin lilla mini-pumpa (dekorations) bättre sa hon. 

Imorgon är det torsdag, alltså är helgen i antågande. Skönt! Nu tänker jag masa mig uppför trappan och hoppa i säng! Gonatt på er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar