Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

fredag 11 oktober 2013

En mässa & en sovmorgon

Vi hade en superlyckad mässa igår! Mycket folk, pratglada & positiva kunder som gjorde att 6 timmar sprang iväg och jag hade inte ens ont i fötterna trots platta Converse. Alltid kul att träffa våra leverantörer också, min bransch är fylld av fantastisk roliga & fina människor. Helt klart ett underbart yrke jag valt! Jag tog sen bussen hem vid 19.30 till en liten tös som hade sin farmor hemma hos sig, då mässan krockade med en hockeymatch som R skulle på. De hade haft en mysig eftermiddag, ätit spaghetti & köttfärssås och tittat på barnprogram. När jag la T kände jag kontrasten att komma från en smockfull mässhall till ett tyst, mörkt rum bredvid en varm och mysig dotter. Helt klart ett perfekt sätt att varva ner på. Sen tittade jag & svärmor på Hela Sverige Bakar tills R kom hem och körde hem henne. 

Jag stupade i säng och skulle unna mig några minuters sovmorgon tänkte jag. Vaknade av att T satte sig upp i sängen och började prata. Eftersom hon är morgontrött och vi alltid får väcka henne på vardagsmornar tyckte jag detta var lite konstigt. Skulle precis säga åt henne att somna om eftersom klockan inte ringt ännu när det slår mig att det är ljust ute. Tittar på klockan som visar 07.19. Panik!!! Jag brukar cykla hemifrån senast 07.10 när jag inte lämnar. På nåt sätt har både jag & R lyckats stänga av våra klockor. Jag har inget minne alls av att min ringt. Kastade mig på cykeln och snubblade in på kontoret vid 08.30, en halvtimme sen. Ingen fara med det men fy vilket hemskt sätt att börja dagen. Usch! Nu är mina föräldrar här på snabbvisit. De ska vidare redan kl 05 imorn bitti men kommer tillbaka nästa helg, för en lite längre visit. 

Min underhållning för kvällen, istället för fotboll. 


Essie - mesmorized

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar