Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 7 oktober 2013

Dagen som försvann

Denna måndag har bara sprungit förbi. Jobbdagen i ett svisch, hem och äta, iväg på föräldramöte, stressa hem för att R ska träna och försöka få ungen i säng. Det sistnämnda kämpar jag fortfarande med och det går sådär. Känns jobbigt att klockan närmar sig halv tio och hon ska till förskolan imorn. Men vad ska man göra? Hon kör alla medel tänkbara för att hålla sig vaken och jag kan ju inte tvinga henne att somna. Kommer bli tufft att få upp henne imorn men men... Jag hade tänkt duscha men vette fan om det blir något med det. Mitt huvud gör ont så det kanske är lika bra att stupa i säng direkt sen (när hon nu somnar... Eller kanske om...). 

I övrigt har damen varit utan blöja hela dagen på förskolan och det har gått jättebra, även sovit middag utan den. De har en minitoalett som hon gått på, ibland utan att ens säga till nån av pedagogerna. Det känns bra det här! 


2 kommentarer:

  1. Men vad duktig hon är!! Heja heja! Och jag älskar att ni inväntade henne & inte tvingade fram pott-träning!
    Hoppas huvudvärken gick över & att ni får en enklare nattning ikväll. Jag vet hur det är att ha ett kiddo som kämpar med att hålla sig uppe till man är för trött & hoppar i säng själv. Ganska frustrerande ibland :/
    KRAM <3

    SvaraRadera
  2. Ja, vilken stor tjej jag fick helt plötsligt :) Hon är jätteduktig! Ja det är nog viktigt att invänta rätt tillfälle. Försökte i somras men gav upp snabbt då hon inte verkade hänga med alls på att säga till. Sen får man testa då och då för att se om man är där än :) Nattningarna är tuffa just nu. Hon sover nästan 2 timmar på förskolan men jag har inte hjärta att säga till dem att hon ska väckas... Får hoppas det vänner snart! Tack för fina och peppande ord! Kram vännen!

    SvaraRadera