Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 5 maj 2014

Tacksam

Att stanna upp en liten stund varje dag och fundera över vad man är tacksam över är en himla bra grej, som jag vet att en del gör därute. Jag ska själv bli bättre på detta, då jag är en oroare av naturen och tyvärr ibland ser mörka moln på himlen utan anledning. Något som är ganska jobbigt att fajtas med, då jag vet att oron i de flesta fall är obefogad och bara gör mig illa. Jag skulle kunna skriva en roman om detta, då jag har många tankar om det men jag tror helt ärligt ni skulle bli uttråkade av det. Det jag idag känner tacksamhet för ska jag dock skriva ner: 

* Min älskade, underbara lilla familj. Behöver väl inte utveckla mer än så. Utan er är jag ingenting. 
* Gatan/området där vi bor. Jag & T skulle bara ta en liten kvällspromenad och snart var hela gatan ute. Barnen tjoade och skrattade, vi vuxna likaså. Barnen har blivit så pass stora att de nu helst bara vill vara ute tillsammans och kan bara inte hålla sig inne om andra är ute. Godingar!
* Den goa kramen jag fick av Thea när det var läggdags. Fina unge <3 

Vad är ni tacksamma för idag? 


2 kommentarer:

  1. Härligt att läsa dessa uppmuntrande rader!
    Jag har varit ganska neg ang vår vattenskada, att jag pga av den nu har tre timmar/dag att pendla till/från jobbet har inte gjort mig lyckligare. Men när jag läste din blogg så fick jag tänka ur en annan vinkel.
    Jag är väldigt tacksam att vi har vår stuga att kunna sova, äta, duscha, tvätta och se på tv i. Att hundarna har en hundgård att vara i medan vi jobbar.
    Att jag får ett mörkare golv på toa/tvättstuga.
    Att det inte är vinter.
    Tack Nina!
    Kram faster/svägerska L8

    SvaraRadera
  2. Va roligt att mina rader fick dig på bättre tankar! Det gör mig jätteglad då jag förstår att det inte är speciellt lätt för er just nu med vattenskadan.
    Ibland måste man helt enkelt försöka fokusera på det positiva även om det för tillfället bara är smågrejer. Jag är själv alldeles för dålig på det, men man kan ju alltid försöka bättra sig och det är lättare att göra ihop :-)

    Hoppas verkligen det blir lite ordning för er igen snart och att ni kan komma hem och slippa pendlandet. KRAM till er alla <3

    SvaraRadera