Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 24 maj 2014

Boktips!

Under semester hann jag faktiskt läsa två böcker. Eller den ena läste jag klart när vi kommit hem, men ändå! Minns inte när jag tidigare hunnit läsa i sånt rasande tempo (jo, innan T kom hade man ju tid på ett annat sätt så det var väl typ då). Först blev det Sofie Sarenbrants Andra andningen. Har läst Vecka 36 & Istället för dig av henne innan. Absolut läsvärda och det tyckte jag om denna boken också. Högt tempo och spänning från första sidan. Dock tyckte jag den var lite kort (ca 250 sidor) och den lämnade lite mer att önska. Vad vet jag inte riktigt men jag kände att något saknades. Dock får den ett helt godkänt betyg! Känner mig sugen på hennes nya, Visning pågår.


Sen gick jag över till en, för mig, ny bekantskap som heter Christoffer Carlsson. I väntan på att planet skulle gå när vi skulle till Grekland gick jag och Thea till Pocketshop. Hon fick en ask kritor och jag bestämde mig för att köpa en bok. Eftersom Thea hade spring i benen slet jag typ bara åt mig en bok i farten. Det blev Den osynlige mannen från Salem och det var inte direkt kärlek vid första ögonkastet. Boken handlar om polisen Leo Junker och det var med honom mitt problem låg. I ca 3 kapitel, sen var jag fast. Jag gillade inte karaktären Leo, han är inte den slags huvudperson jag gillar att följa men som sagt så tog det ändå inte så lång tid innan jag hade svårt att lägga ifrån mig boken. Den var riktigt, riktigt bra! Detta är första boken i en planerad serie om just Junker. Jag får ändå säga att han växte under bokens gång, även om jag fortfarande inte är störtförtjust i honom så kommer jag troligen vara det innan bok nummer 2 är slut. Christoffer Carlssons sätt att skriva känns nytt & spännande. Jag gillar hans sätt att bygga upp och sedan knyta ihop trådarna. Helt klart en ny stjärna på deckarhimlen. Läs!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar