Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 25 mars 2014

Utehelg

Helgen som gick spenderades utomhus! Så härligt när solen börjar värma lite igen, även om det emellanåt blåste ganska kalla vindar. Men vi njöt i stora drag ändå! I lördags åkte vi till Slottsskogen. Vi hade haft en ganska slö morgon och kom iväg lagom till lunchtid. Så vi började med att gå å käka i Linné. Sen släppte vi lös Thea på Plikta och där blev vi kvar en lång stund. Hon hade så himla kul! Det är en riktigt fin lekplats även om det alltid är knökfullt med folk. 



När vi kom hem bakade vi (okej mest jag) bullar. Väldigt länge sen vi gjorde det och de blev väldigt goda! Gjorde både vanilj & kanel och tyckte jag lyckades väldigt bra med vaniljbullarna. De kan lätt bli för smaklösa men nu öste jag i vanilj. 

I söndags packade vi ner några av bullarna & lite kaffe och tog cyklarna till vår 4h-gård. Vi fikade och tittade på djuren innan vi cyklade vidare till lekplatsen. Väl hemma skulle jag tvätta min cykel så vi blev kvar ute en lång stund till. Vi kom inte in förrän vid 17-tiden och då hade vi varit ute sen 13.30. Thea var helt slut och somnade i soffan innan kvällsmat. Dock vaknade hon när jag skulle lyfta henne till sängen och det ledde till en lång kamp. Övertrött deluxe, gråt & skrik. Men tillslut somnade hon i vår säng. Puuh! Ja, damen är definitivt inne i en tuff period. Hon går igenom något som nog är jättejobbigt för henne själv. Ska skriva ett helt eget inlägg om det framöver. Det behövs, haha! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar