Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

torsdag 20 mars 2014

Gamla, fina Örebro...

Det händer så mycket hemskt i världen så ibland måste man hitta de där ljusglimtarna som gör att hoppet om mänskligheten lever kvar. Dessa två grejer har under senaste veckan fångat min uppmärksamhet och gjorde mig rörd & lite tårögd. Att båda ägt rum i mina fina hemstad Örebro gör ju att man blir lite extra stolt! 

RFSL i Örebro hade tagit emot mordhot vid ett flertal tillfällen men inget görs åt saken från polisens sida. För att visa sitt stöd har någon/några kärleksbombat RFSLs lokaler med hjärtan med små meddelande på. Underbart tycker jag <3 


Mitt i pågående kvalserie får Jared Aulin i Örebro HK reda på att hans mamma drabbats av cancer hemma i Kanada. Han kan inte vara med henne mer än i tanken, vilket måste vara helt fruktansvärt. Under gårdagens match mor AIK rullade Örebro-klacken ut en banderoll med texten: Win this fight, mrs Aulin. För att hylla och stötta sin spelare. Väldigt fint gjort, och intervjun med Aulin efteråt, där han tillslut fick torka tårarna, blev nästan för mycket. Snörvel!!


Kärlek <3 <3 

3 kommentarer:

  1. Sånt här får mig att gråta. Älskar engagemang & kärlek!

    SvaraRadera
  2. Sånt här får mig att gråta. Älskar engagemang & kärlek!

    SvaraRadera
  3. Ja man blir ju alldeles tårögd! Himla fint!

    SvaraRadera