Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 12 mars 2014

Supercocktail

Imorse vaknade jag med lite halsont. Det har jag titt som tätt så det var inget jag funderade så mycket mer på. Men ju längre dagen led insåg jag att det inte gav med sig och till eftermiddagen blev det lite värre. Vi har bestämt att vi ska åka till Ullared på fredag för att handla nya vårkläder till T & en del saker inför Greklands-resan och jag har ingen lust att skjuta upp detta så jag började fundera på diverse huskurer att ta till. Min svärför förespråkar ingefära för alla bekymmer du kan tänkas ha. Det ska vara bra för allt. Eftersom vi skulle dit idag passade jag på att fråga om han möjligtvis hade lite ingefära jag kunde få och det hade han såklart. Så jag skivade ingefära, tog en klyfta citron och en sked honung i en stor kopp och slog på hett vatten. Jag som inte riktigt är helt förtjust i ingefära i maten tyckte ändå detta te var gott. Svärfar sa att jag skulle dricka en kopp nu på kvällen och en till på morgonen. Hinner inte ta en kopp innan jobbet imorn eftersom jag lämnar, men tar väl med mig till jobbet och fixar där. Håll tummarna att det hjälper - jag vill inte bli sjuk!! 


Be gone evil germs!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar