Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 1 mars 2014

Lugna lördag

Aah, härligt med en riktigt lugn & skön lördagsmorgon. Thea har lekt och målat med vattenfärger. Efter en ganska lång period av att inte vilja leka själv har hon börjat komma tillbaka till det igen. Skönt att inte alltid behöva vara med, och va roligt det är att på avstånd kolla på henne när hon leker. Vilken fantasi! Jag blir helt hänförd. Och imponerad över vilket minne hon har. Ibland pratar hon om saker som hände för så länge sen att jag knappt själv minns det. Otroligt! Och alla roliga saker hon säger... Alltså, det är så svårt att hålla sig för skratt ibland! Häromdagen låg R i soffan och så slängde hon sig på honom för att busa/kramas och utbrast: - Du är så tjock, pappa! Det ordet är inget vi säger här hemma och jag kan aldrig tänka mig att hon vet vad det betyder utan jag tror det var nån slags kärleksförklaring, men att just det ordet blev lite tokigt... Flera nätter denna veckan har vi vaknat av att hon ligger och sjunger i sin säng. Himla mysigt att höra hennes söta stämma tralla <3 Vi var till frisören för två veckor sedan och hon var jätteduktig (Thea alltså). Luggen har dock nästan växt ut igen men den tänkte jag klippa själv, det brukar gå ganska bra. Skönt att resten av håret nu är jämt & fint! Hon har "mitt hår", både färgen och kvalitén. Både R & jag har tjock och mycket hår så jag tvivlar inte på att denna damen kommer få ett svall som heter duga! Det märks redan! 


3 kommentarer:

  1. Så fint inlägg. Det liksom bara lyser kärlek genom raderna. Sådandär varm innerlig föräldrakärlek till sitt underbara barn. Älskart!

    SvaraRadera
  2. Så fint inlägg. Det liksom bara lyser kärlek genom raderna. Sådandär varm innerlig föräldrakärlek till sitt underbara barn. Älskart!

    SvaraRadera
  3. Ja, den är verkligen en speciell relation & kärlek. Mysigt att höra att det lyser igenom :-) Precis som när du skriver om August! Kram!

    SvaraRadera