Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 8 mars 2014

Sunny saturday

Aah, va underbart det är med sol & ljusa dagar! Thea blev så strålande humör imorse när hon såg att solen sken därute och ville gärna gå ut. Vi käkade frukost i lugn och ro och tog sedan bilen till en bra lekplats. Även Valter & Jukkis följde med oss vilket var jättekul! Efter gunga, rutschkana, linbana och annat skoj åkte vi till Ikea för lunch. Börjar bli evinnerligt trött på deras mat men det finns ju inget bättre i barnens värld så det är bara att suck it up... ;-) 

När solen skiner kan jag bara inte med att vara inne så det var skönt att komma ut tidigt. Men när vi kom hem så visste vi ju vad som väntade... Städning... Tråkigt men befriande. Vi var riktigt duktiga och körde en rejäl vända. Fönstren putsades (med Tupperware-trasorna tar det ingen tid alls), golv moppades och damm torkade & dammsögs bort. Måste ge min fina tjej en enorm eloge. Hon lekte massor själv under tiden vi städade, hon hjälpte även till att torka köksskåp och moppa golv. Golvmoppningen var på eget initiativ då jag & R var lite för upptagna i städet på övervåningen. Hon gick ner och hittade den nya moppen jag köpte idag. Med ett käckt spray-munstycke och vatten i skaftet. Det var ju superkul att spraya vatten och moppa så halva vardagsrummet var nedsprayat när jag hittade henne. Men rent blev det! Och moppen var toppen! Nu är det mycket lättare att moppa trappan & vi kommer inte dra oss för att moppa övervåningen när man inte behöver kånka på hink med vatten. I like! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar