Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 1 juli 2012

Min dotter, matvraket

Trodde jag väl aldrig att jag skulle säga det. Men jisses vad hon äter just nu. Idag som exempel. Välling typ 05.30. Hon vaknade innan 05 och verkade pigg men lite välling och mys fick henne att somna om till 07. Sen ett helt mosat ägg med smör och en stor portion yoghurt. Lunchen åts på Ikea och vi köpte en pasta och köttfärssås till henne från barnmenyn. Hon åt upp i princip allt, lämnade några få rör med penne. Annars var tallriken renrakad (hon slukade tom persiljekvisten som var garnering). Efterrätt blev fruktpuré. Mellis efter tuppluren blev några äppelbitar och lite mer yoghurt (hon älskar det plus att hon ratar smörgås just nu så det blir mycket yoyo som hon själv kallar det). Till middag åt hon 2 färskpotatisar och hur mycket fiskbullar som helst. Avslutade dagen med dubbel portion gröt innan läggdags. Men det är klart, hon är ju sällan still så det går väl åt mycket energi :-)

5 kommentarer:

  1. Jag trodde heller aldrig jag skulle säga så men det är samma här :-) Måste vara allt spring i benen som gör dom så hungriga! Men kul är det! :-) Mam får vara glad sålänge de är så iaf ;-) kram

    SvaraRadera
  2. Vilken duktig tjej! :)

    SvaraRadera
  3. Härligt! Har också ett barn som är ett matvrak. Hoppas verkligen att det håller i sig!

    SvaraRadera
  4. Underbart att hon äter så mycket! Det måste vara så skönt att slippa oroa sig ifall dom får i sig tillräkligt :)

    SvaraRadera
  5. Ja det är så skönt att hon har aptit just nu! Hon har krånglat av och till med maten så detta känns så skönt!!

    SvaraRadera