Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

lördag 21 juli 2012

En padda?

Är det något jag aldrig känt ett sug efter så är det en iPad. Har man en bärbar dator och en iPhone har jag inte sett en anledning att skaffa sig en padda. Men nu har R börjat prata om det så smått (ovanligt att han vill ha en teknisk pryl) men jag har slagit ner alla hans försök. Meeen så var vi ju och hälsade på Lotta & Patrik i onsdags och de hade en iPad som vi kikade lite på. Och visst skulle det vara smidigt att surfa på en sån istället. Det som dock fick mitt intresse att vakna var hur enkelt man läser böcker på den. Har tidigare inte känt att jag skulle trivas med att läsa bok på en läsplatta men det såg verkligen ut som en riktig bok och kändes inte alls konstigt. Verkade sjukt smidigt att köpa böcker och speciellt låna böcker från biblioteket. Hur simpelt som helst, och är det något jag gärna gör så är det att läsa lånade böcker, speciellt om man slipper gå till bibblan och lämna tillbaka dem :-) Ni som läser som har en iPad, vad säger ni? Är ni nöjda? Vad är det bästa/sämsta med den?






2 kommentarer:

  1. Kallar ni dom för padda? :) haha.
    Jag har en iPad & tycker väldigt mycket om den, men Kindle med lampa är definitivt bättre för läsning av bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja padda kallas de ibland här :-) Tack för ditt tips! Visste inte ens vad en Kindle var men nu har jag läst på lite!

      Radera