Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 2 juli 2012

En macka för den sjuke

Gått å skaffat mig en go förkylning så här sista arbetsveckan innan semester. Jaja, hellre nu än nästa vecka. Insåg nu att jag inte minns när jag var sjuk sist. När jag blev gravid fick jag nåt slags superimmunförsvar som stod emot allt. Räknade ut att alla mina kolleger haft åtminstone en sjukdag var under min graviditet medan jag inte hade en enda. Jo, faktiskt en dag kom jag på. Min näst nästsist, men då var det för att jag hade tokont i axlar och skuldror. Inte sjukdom i sig. Robert låg däckad i influensa gånger två den vinter, själv städade, handlade och lagade jag mat med magen i vädret. 

Nu har jag i alla fall gått å skaffat mig en förkylning. Dock inget allvarligt men lite mosigt i huvudet och snorigt. Jag överlever! Hoppas bara att jag inte smittat T, men än så länge har hon varit pigg å glad. Unnade mig favoritmackan ikväll eftersom jag är hängig och det är en limpmacka med marmelad & ost. Marmeladen underst och ost ovanpå. Mums! Antingen på limpbröd eller rostmacka. Vad har ni för favoritpålägg på macka? Några udda kombinationer? Har en kollega som alltid har ost underst på mackan, jämt typ. Imorse åt hon ägg & kaviarmacka med ost under. Haha, så skumt.  

3 kommentarer:

  1. När jag är hemma hos mina föräldrar äter jag alltid smörgås med smör, honung och ost. Sååå gott!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lät faktiskt gott :-) Imorse blev det lyxmacka på jobbet, getost & fikonmarmelad. Det var inte alls dumt :-)

      Radera
  2. Jag hade inga vanliga sjukdomar, bara hyperemesis foglossning och havandeskapsförgiftning när jag var gravid :-D

    SvaraRadera