Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 9 juli 2012

Läkarbesök, åksjuka & en blåsig fika

Läkarbesöket gick bra. Fick förklaring på varför tummen inte går att räta ut och det är inget de opererar på så små (skönt!!!) utan det kommer växa bort. Fick en telefontid om 6 månader så då ska vi stämma av om det blivit bättre.
Eftersom besöket gick så snabbt åkte vi in till stan. Thea blev åksjuk på vägen men ett tag trodde jag faktiskt jag skulle hinna få ut henne ur bilen innan kräkan kom. Icke. Så nu har vi sanerat bilbarnstolen här hemma. Jag var tydligen ofta åksjuk som barn, synd att hon ärvt det av mig.

I bagageluckan på Heden byttes det kläder och sedan gick vi och fikade på en blåsig uteservering. Hann även men en minivisit till Trädgårdsföreningen innan vi styrde hemåt. Nu sitter jag och solar mig på altan och funderar över resten av dagen. Helgrillad fläskfilé och
potatisklyftor kanske...?

7 kommentarer:

  1. Men stackars skruttan:-( Är hon så bilsjuk att hon kräks, fy då. Har hon varit det länge?
    Skönt att ni fick myst och fikat lite iaf trots kräket ;-) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ibland blir hon så åksjuk att hon spyr. Massor dessutom :-/ Har hänt 4-5 ggr kanske, och oftast när vi åkt på vägar med lite kurvor och för många rondeller. Men som tur är händer det inte alltför ofta även om det är jobbigt när det väl gör det. Ja, efter kräkan var hon jätteglad, haha :-) Kram till dig å Wilma!

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha ha va hände här?? ;-) har ja lämnat nån kommentar som ja inte vet om*fniss*

      Radera
  3. Fy stackaren! Inte kul att få kräk i bilen heller.Hoppas att det växer bort snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej det är inte kul när man ser att hon börjar svälja och inser att hon mår illa. Ja, håller tummarna att det blir bättre och växer bort till slut. Som tur är händer det ju inte alltför ofta.

      Radera
  4. Din kommentar blev dubbel så jag tog bort den ena :-) Så kan folk tro att du skrivit något opassande som jag tagit bort, haha :-D

    SvaraRadera