Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 16 juli 2012

Egen glass

Igår testade vi att göra egen glass. Enligt receptet skulle det vara kondenserad mjölk, kesella och turkisk yoghurt. Vi hade ingen yoghurt så jag tog lite mer kesella och även lite creme fraiche. Vi smaksatte inte glassen utan satsade på tillbehör istället. Jordgubbar och chokladsås. Smaken var god men glassen var väldigt mäktig. Så jag tror jag ska testa Tinas recept nästa gång. Hon skapade ju kaos på Ica i Köping (tror jag) där all Lemon curd och kondenserad mjölk tog slut. I hennes glass var det alltså grädde, lemon curd och kondenserad mjölk. Tror det blir kanon!

4 kommentarer:

  1. Mums det får vi testa någon gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! Kul när man kan smaksätta med vad man vill! Krossad turkisk peppar är nog också jättegott!

      Radera
  2. Åh jag vill också testa! Har ni glassmaskin?

    SvaraRadera
  3. Nej, jag blandade bara i en bunke, hällde upp i portionsformar och ställde i frysen! Men skulle nog vilja ha en liten söt glassmaskin, typ en sån från OBH Nordica. Så söt!

    SvaraRadera