Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

onsdag 28 oktober 2015

Dagens viktigaste mål

Något av det svåraste att få till bra när man räknar points är frukosten tycker jag. Jag älskar ju som sagt ostmackor men det vore ju trist att slösa en tredjedel av dagens ranson på en smörgås. Jag kör istället 2 st trekants knäckebröd med skivat ägg på, en skål naturell yoghurtkvarg med en sked sylt i & en kopp kaffe. 


Eller denna variant. Kokt skinka är bästa pålägget. Nyttigt & gott. Har nästan helt tröttnat på rökt skinka och kör för det mesta kokt tunnskivad. Arlas yoghurtkvarg har jag snöat in på totalt. Kör den naturella men den finns även med hallon eller vaniljsmak (dock med tillhörande socker i dessa varianter). Yoghurtkvargen är mättande och god, står mig länge på den. Inte så stabbigt som kvarg kan bli utan som en krämig, tjock yoghurt. Tummen upp för den! 
Nä, nu ska jag släcka. Idag skedde något ovanligt. Både jag & maken var i säng innan kl 22. Inte hänt på evigheter! Gonatt på er! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar