Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 27 oktober 2015

Avtryck

Igår avslutades HLR-kursen och jag är jätteglad att jag gick. Nu kan jag hjärt & lungräddningens grunder, i vilken ordning saker bör göras om man är först på en olycksplats, hur man hjälper ett barn som sätter i halsen, vad man gör vid brännskador m.m. Så himla nyttigt att veta! Hade t.ex. ingen aning om att om man bränner sig ska man spola med vatten kallare än sin egen kroppstemperatur i minst 20 min. Då stoppas stora delar av brännskadeförloppet och skadan kan minimeras rejält. Man behöver inte ha iskallt vatten utan ramsan "20 grader i 20 minuter" är lätt att komma ihåg! Känner mig lite säkrare av att i alla fall ha grunderna i detta! Man ska tydligen repetera vartannat år för att komma ihåg det. 
Kursen hölls på Öppna Förskolan och då passade jag på att ta hem avtrycken jag gjorde för några veckor sen. Så söta blev dom! Thea har likadana så jag är glad att jag fick gjort detta för pojkarna också. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar