Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

tisdag 13 oktober 2015

Ljusglimtar

Ännu en tuff dag. Joel har inte varit gladare och runt lunch börjad också Ebbe bli riktigt grinig. Fick panik en liten stund men samlade mig och helt plötsligt hade jag sövt båda två. De hade båda nyss sovit men var väl inte klara, och efter den tuppluren plus stor flaska mat när de vaknade var de faktiskt vakna i 1 1/2 timme utan att kinka någon av dem (dom var helt enkelt som dom brukar vara inne vi kom in i grinperioden under helgen). Sen sov de gott en stund till och resten av eftermiddagen gick helt okej, men inte mer än så. Under dagen har dock några ljusglimtar skimrat till för mig. Först fick jag ett paket i brevlådan. Trodde det var en Tradera-vinst men det var Malin som återigen överraskar med paket. Hon skulle sovit här natten mellan lördag & söndag men fick kasta om lite i sin planering och det blev ingen övernattning. Hon skulle i alla fall gett oss lite presenter som tack för husrum. Men då kom de alltså på posten istället. Två superfina bodies till pojkarna (hann inte ta bild men ska göra imorgon) och en virkad väska med en virkad katt, päron & kaka i. Thea blev så glad och sa att jag bara måste hälsa och tacka. "Väskan är helt perfekt! Hur visste Malin att jag älskar blommor?" :-) Ljusglimt nr 2 kom på eftermiddagen när Thea kommit hem från förskolan och ville vara ute å leka. Jag kändes oxå för att vara ute så packade ner pojkarna i vagnen och var ute med T medan R lagade middag. När jag kom ut var grannen ute (grannpojken & Thea hår på samma avdelning och leker typ varje dag) och han snodde vagnen ifrån mig direkt och frågade om han fick ta en promenad med dem. Bästa förslaget jag fått på lääääänge så jag hängde i sandlådan med stora barnen och gav dem 100% uppmärksamhet! Så skönt! Men just nu är jag så trött. Liksom innerligt trött i kropp & själ. Vi får aldrig en paus, min man & jag. Även om barnen somnar tidigt på kvällarna och vi får lite tid då så går det liksom i ett ändå. Ska ägna ett helt inlägg till att skriva om tvillingföräldraskap men det kommer senare, när jag orkar... 


Nyvaken Bubbis (ja, jag kallar honom så trots att det låter jättefånigt) & jag med gigantisk finne på hakan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar