Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

söndag 25 oktober 2015

Öken

Denna veckans bloggande - under all kritik! Ledsen för det. Min mamma kom till oss i måndags så jag har inte tänkt så mycket på bloggen. Vi har tittat på teve, pratat & hostat på kvällarna så bloggen glömdes bort. 

Veckan som gick recap då. 
Måndag - jag & JP gick första delen av en HLR-kurs på Öppna förskolan som Röda Korset håller i. En superbra ledare och väldigt intressant & bra att kunna. Avslutande delen är imorgon. Mamma kom på eftermiddagen. 
Tisdag - Vardag som allra bäst. Damen på förskolan - lyxliv med en famn per bebis. Inser varje gång mamma är här vilket jävla slit det är med två bebisar. Vilket hästjobb jag & min man gör med våra 3 barn, och vad får man för det? Jo, skulden för allt. Theas nya grej är att skylla på mig varje gång hon slår sig, även om jag inte ens är i samma rum :-/ 
Onsdag - samma samma. Robert tränade, jag la alla barnen då T vägrade låta mormor lägga henne (också en ny rolig grej hon lagt till med). 
Torsdag - jag, mamma & Thea stack till Angered en sväng efter R kommit hem. Bara fixa lite smågrejer men skönt att komma ut. Mixade sallader till oss som vi åt till middag. 
Fredag - egentligen inte Rs lediga fredag men eftersom han skulle på fest på kvällen gjorde vi oss och denna gång passade vi på att göra något med Thea bara vi 3. Joel var hos farmor & Ebbe med mormor. Jätteskönt att bara vara vi 3. Vi åkte till Universeum då T älskar det stället. Återigen la jag alla 3 barnen efter att mormor nästan fått lägga T men hon ångrade sig i sista stund. Mamma & jag hade myskväll med lite vin, ost & kex. 
Lördag - jag & T började dagen med att köra mamma till stationen vid 09. Vemodigt som vanligt och på kvällen när jag borstade Ts tänder tackade jag henne för att hon följde med mig och lämnade mormor. Förklarade att jag alltid blir ledsen när mormor åker men det kändes lättare när T var med mig. Då tittade hon på mig med sina kloka ögon och sa: - Ja, du blir ledsen för mormor är ju din mamma. Du är min mamma och eftersom vi bor här är du alltid nära mig. Kloka unge <3 
Under dagen var vi ute. Först lekplatsen sen höstpromenad där vi letade efter saker vi tycker är höstliga. Så himla mysigt. 
Söndag - Nyttodag. Fixat i trädgården, krattat löv (min terapi), haft Myggan & Lelle på besök och så bakade jag & T chokladbollar. 


Ser ni dreggel-strängen som hänger från Joels (till vänster) mun? Infoga 100 skrattgråtande emojis. 

Känner mig för övrigt inte riktigt i balans. Lite orolig, ängslig, nedstämd, vet inte vad. Tror jag behöver att karusellen saktar ner lite men just nu snurrar den bara snabbare & snabbare. Får bara hoppas man inte flyger av. Klart slut på världens längsta inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar