Nina och Robert

Nina och Robert
bröllop

måndag 12 oktober 2015

Ain't no sunshine

Det är lite tufft här hemma just nu. Joel är grinig mest hela tiden. Det verkar som killarna fått den där förkylningen som jag & Thea hade förra veckan. Det är lite snorigt & hostigt. Ebbe verkar inte bry sig så mycket utan är rätt nöjd (tur är väl det annars hade jag gått under) men Joel vill inte sitta i Babysitter, inte babygymmet, babygungan eller sova speciellt bra. Äta är inte heller så kul. Dessutom är Thea inte att leka med just nu. Förra veckan gick rätt bra, hon lyssnade och var ganska go & glad. Men i helgen vände det och det har mest varit ilska & sura miner. Detta har pågått så länge nu så jag känner att energin börjar ta slut. Jag saknar min glada tjej, ser henne alldeles för sällan numera. Orkar inte bråka mer, det suger liksom den lilla energi man har. Inatt sov hon hos farmor & farfar igen (andra gången på kort tid) och hon blir överlycklig av att få vara där. Det är mycket roligare än att vara hemma tycker hon. Och det är ju inte så konstigt, där behöver hon inte dela på uppmärksamheten. Att konstant ha dålig samvete tär på mig, och bättre lär det väl inte bli med tiden heller. Usch, känner hur jag ser allt negativa just nu. Måste försöka vända det men jisses va svårt det är ibland... 


Gringubbar vid matbordet igår. En kortis orkade dom sitta där och det såg gulligt ut när de glodde på varann över bordet. 

2 kommentarer:

  1. Vi som haft rätt tuffa första 6 mån, som äntligen börjat vända sen vi börjat med bara mat och gröt, kan lova att snart snart vänder de!!!!
    <3
    Snart är dom större, lättare och även Thea kommer säkert vänja sig mer. De dåliga samvetet de får man nog dras med när man har flera barn. Men vet du? Du är den bästa mamma dom kan få! De är man som mamma!
    Kram Cornelia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va skönt att höra att det börjar vända för er, vet ju att ni kämpat så detta halvåret. Ja, med tiden blir det lättare såklart, just nu är känslan av otillräcklighet så påtaglig när man inte kan trösta båda två om de är ledsna samtidigt. Vi har ju haft turen att de varit så nöjda & glada hittills så när det blir tuffare så blir det inte bara dubbelt så tufft utan snarare 10 ggr. Ja, dåligt samvete hör till föräldraskapet, och följer nog med i många år skulle jag tro. Tack, vännen - såna ord behövs och en påminnelse om det är välbehövligt <3 kram!

      Radera